Hotelierii de pe litoral, noi masuri pentru sezonul 2020. Ce trebuie sa stie toti turistii

Hotelurile de la mare asteapta sezonul si se pregatesc sa faca o serie de schimbari pentru ca turistii sa se simta in siguranta.

Vizitatorii vor manca in transe in restaurantele care nu au suficient spatiu, aceasta masura va fi luata pentru a evita aglomeratia. La o masa vor sta numai membrii aceleiasi familii. Dupa fiecare utilizare a sezlongurilor, acesta va fi dezinfectat, iar saltelele pot disparea de pe plaja.

Conform Organizatiei Patronale Mamaia Constanta (OPMCTA), camerele vor fi curatate la schimbul turistilor, iar cameristele vor purta masti si manusi, iar majoritatea cazarilor vor fi facute online.

Fie ca are loc pe 1 iunie, 15 iunie sau mai tarziu, operatorii de restaurante de pe litoral se pregatesc pentru deschiderea acestui sezon si au luat in considerare o serie de masuri pentru a proteja sanatatea turistilor si a angajatilor.

Reprezentantii hotelurilor sfatuiesc turistii romani ca, in primul rand, sa ramana in Romania in aceasta vara, pentru ca anul acesta, Romania este destinatia cea mai sigura, iar atunci cand incearca sa achizitioneze un pachet de calatorie, ar trebui sa efectueze tranzactii prin intermediul vanzatorilor autorizati si sa aleaga o structura de cazare clasificata. Fie ca este un hotel mic (cum ar fi o pensiune) sau un hotel mare. Doar structurile clasificate pot asigura respectarea cerintelor sanitare si igienice.

„Nu vrem sa expunem niciun angajat, nici pe noi, hotelierii, care lucram cot la cot cu ei si, mai ales, pe turisti, pentru ca ne riscam business-urile. Tot ceea ce avem e gajat la banca, avem credite de dus si raspundem ca administratori in fata legii”, a declarat directorul executiv al Patronatului Mamaia-Constanta, Anca Nedea.

Hotelurile de pe malul marii lucreaza, de obicei, cu angajati sezonieri, astfel incat nu trebuie sa calatoreasca intre munca si serviciu sau sa traverseze orasul pentru ca acestea lociuesc in hotel sau in apropierea acestuia, ceea ce reprezinta un mare avantaj in ceea ce priveste siguranta turistilor.

In ceea ce priveste alimentatia publica, operatorii hotelieri au luat in considerare functionarea teraselor, deoarece un complex mare cu terase adecvate ar fi avantajos.

„Si spatiile interioare dedicate alimentatiei publice vor fi folosite dupa ridicarea restrictiilor, dar ne vom alinia la masurile trasate de distantare sociala, marind spatiul intre mese, limitand numarul de persoane la o masa si pe familie si organizand mai multe zone de bufet. Pentru hotelurile care nu beneficiaza de terase suficient de mari exista ca alternativa oferirea meselor in serii, iar litoralul nu e strain de o asemenea abordare, pentru ca am lucrat ani de zile in serii, si atunci putem organiza numarul de oameni in sala respectand distantarea sociala”, a mai declarat Anca Nedea.

Scrie un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notify of
loading...